[#MuraDravaProge] Pet ključnih železniških prog: proga —Zalalövö—Hodoš—Murska Sobota— [1907]>

—Zalalövö—Hodoš—Murska Sobota— [1907]

Uradna otvoritev:

1907

Dolžina proge:

31km [HU]
+19km [HU]

=50km

MiRi > e-katalog > str. 8

Ogrski del Avstro-Ogrske monarhije je leta 1907 zgradil progo do Murske Sobote, do formalne meje takratnega ogrskega dela monarhije. Tudi železniška postaja Murska Sobota je bila takrat zgrajena. Velik pomen je imela tovorna postaja Puconci, kjer so dnevno nalagali na vagone kmetijske pridelke, opekarniške izdelke in kremenčev pesek (vir: puconci.net).

Železniški promet na tej progi —Zalalövö—Hodoš—Murska Sobota— je bil na delu te proge do meje z Madžarsko, —Hodoš—Murska Sobota—, za časa tedanje Jugoslavije ukinjen leta 1968. Že leta 1945 je Madžarska zaradi upada prometa ukinila promet na delu: —Zalalövő—Hodoš—. Zadnje vožnje vlakov na progi tej progi so bile opravljene 31. maja 1968, 1. junija pa je bila proga zaradi racionalizacije železniškega sektorja ukinjena in odstranjena. Obratoval je le tovorni promet do prej omenjene tovorne postaje oziroma nakladališča Puconci. Vir: lendavainfo.com.

Danes je ta proga kompletno obnovljena, elektrificirana in avtomatizirana kot del proge iz Pragerskega vse do Hodoša in naprej proti Budimpešti. Čeprav enotirna, ta proga omogoča tudi prevoz najtežjih tovorov. Vsa nivojska križanja so zavarovana z avtomatskimi zapornicami ali s pol-zapornicami. Proga uradno omogoča hitrosti vlakov do 160 kilometrov na uro in je zaenkrat najsodobnejša železniška proga v Sloveniji. Proga —Pragersko—Hodoš— je bila obnovljena kot del evropskega koridorja —Lyon—Trst—Divača/Koper—Ljubljana—Budimpešta—ukrajinska meja.

Na obnovljeni progi —Pragersko—Hodoš— dnevno vozi mednarodni potniški vlak Citadela med Ljubljano in Budimpešto, ki se mu v poletni sezoni pridruži tudi nočni vlak, ki ima v Ljubljani povezavo s kopalnim vlakom v Opatijo.

Na madžarski strani te proge med Hodošem in vse do Jagerška (madž. Zalaegerszeg) vozi osem parov krajevnih vlakov na dan.

Lastni viri in dnevnik.si

V MiRi smo pripravili kompleten e-katalog, ki nam celovito predstavlja pobudo MiRi, ki zajema ne le Murski most, temveč tudi čezmejne daljinske kolesarske proge in ponovno vzpostavitev MuraDravaProg. Vabimo k prebiranju.

MiRipobuda je za vse, ki dnevno, tedensko in občasno prihajamo in odhajamo ne le iz štirih sosednjih držav v in iz Mura in Drava regij, iz Slovenije, Avstrije, Hrvaške in Madžarske, temveč tudi za vse iz regij celotne osrednje Evrope. Spremljaj in sledi naš MiRi blog ali se naroči na nove blog zapise prek tvoje e-pošte. In deli ta zapis v tvoja družbena omrežja. Hvala lepa.

:||:

Vabimo k podpori pobude z včlanitvijo še danes v Bronasti-, Srebrni-, Zlati- ali VIP Klub MiRi. Vsak evro šteje. Več nas bo, močnejši bomo. Za vzdržne, okolju in zdravju ter vsem nam prijazne med-regijske povezave. Zato, da bomo končno spet povezani kot smo nekoč že bili.

MiRi > e-katalog > str. 8

[#MuraDravaProge] Ogrski del #AvstroOgrskamonarhija je 1907 do svoje upravne meje zgradil progo —Zalalövö—Hodoš—Murska Sobota—. Danes je ta proga kot del proge —Pragersko—Hodoš— kompletno obnovljena, elektrificirana in avtomatizirana.