[#MuraDravaProge] Pet ključnih železniških prog: proga —Čakovec—Lendava—Rédics—Zalaegerszeg— [1890]

—Čakovec—Lendava—Redics—Zalaegerszeg— [1890]

Uradna otvoritev:

19.10. 1890

Dolžina proge:

18km [HR]
+5km [SI]
+5km+2km [SI + HU]
+49km [HU]

=72km+7km

Zanimivost: leta 1927 so na območju Dolnje Lendave zgradili tudi gozdno železnico s širino tirov 76 centimetrov, in sicer med Dolnjo Lendavo (ki se je v Lendavo preimenovala leta 1934) proti Črnemu logu v smeri Dobrovnika in Kobilja v dolžini okoli 24 kilometrov. Od nekdanje gozdne železnice družbe Našička v okolici Dolnje Lendave ni ostalo praktično ničesar, razen nekaj poraslih ostankov tras proge ter gozdnih cest.

Lastni viri

MiRi > e-katalog > str. 7

Progo iz Čakovca do Zalaegerszegva je gradila münchenska družba »Westungarische Localbahn Actien-Gesellschaft«, ki je začela z deli 29. septembra 1889. Proga je bila uradno odprta tri dni za Radgonsko progo, 19.10. 1890.

Ključna značilnost proge —Čakovec—Lendava—Redics—Zalaegerszeg— je, da je bila po drugi svetovni vojni demontirana trasa —Lendava[SI]—Rédics—[HU]. Ta majhen odsek, ocenjen na pet kilometrov v Sloveniji in na dva kilometra na Madžarskem, onemogoča neposredno železniško povezavo Lendave z notranjostjo Slovenije. Ta železniška povezava Lendave v Slovenijo bi bila sicer že danes možna prek Hrvaške, prek Murskega Središča in Čakovca v Središče in Ormož.

Neposredna železniška povezava Lendave v preostale dele Slovenije bo možna, ko se bo zgradil edini manjkajoči odsek za MuraDravaProge: —Lendava—Beltinci—, za katerega so bile sicer prve študije trase narejene že 1979. leta.

Danes na delu proge med Čakovcem in Lendavo, ki meri na hrvaški strani osemnajst kilometrov in v Sloveniji pet kilometrov, dvakrat dnevno vozi lokalni vlak Hrvaških železnic. Manjkajoči del trase —Lendava—Rédics— meri v Sloveniji pet kilometrov in na Madžarskem dva kilometra. Proga je ravninska, ne-elektrificirana, s številnimi nezavarovanimi prehodi.

V MiRi smo pripravili kompleten e-katalog, ki nam celovito predstavlja pobudo MiRi, ki zajema ne le Murski most, temveč tudi čezmejne daljinske kolesarske proge in ponovno vzpostavitev MuraDravaProg. Vabimo k prebiranju.

MiRipobuda je za vse, ki dnevno, tedensko in občasno prihajamo in odhajamo ne le iz štirih sosednjih držav v in iz Mura in Drava regij, iz Slovenije, Avstrije, Hrvaške in Madžarske, temveč tudi za vse iz regij celotne osrednje Evrope. Spremljaj in sledi naš MiRi blog ali se naroči na nove blog zapise prek tvoje e-pošte. In deli ta zapis v tvoja družbena omrežja. Hvala lepa.

:||:

Vabimo k podpori pobude z včlanitvijo še danes v Bronasti-, Srebrni-, Zlati- ali VIP Klub MiRi. Vsak evro šteje. Več nas bo, močnejši bomo. Za vzdržne, okolju in zdravju ter vsem nam prijazne med-regijske povezave. Zato, da bomo končno spet povezani kot smo nekoč že bili.

MiRi > e-katalog > str. 7

[#MuraDravaProge] —Čakovec—Zalaegerszeg— proga meri skupno skorajda 80km. Zgrajena je bila 1890. leta. Po II. svet. vojni, 7km demontiran odsek med #Lendava in #Rédics je #MissingLink, ki onemogoča povezavo med tremi državami #SI #HU #HR.